Što učiniti ako vas obuzme blagdanska potištenost?

Blještavi sjaj naših gradova, užurbanost, kupovina poklona, miris netom pečenih kolača, veselje, smijeh… Vrijeme blagdana za neke ljude predstavlja najteže razdoblje u godini jer su pretrpjeli gubitak svojih najbližih ili se nalaze u nekim teškim situacijama (odlazak djece, samoća i tome sl.) Čini im se da je najbolje zatvoriti se u svoja četiri zida i sačekati da prođe blagdanska ludnica kako bi dani ponovno bili ispunjeni rutinom.

Izuzetno je važno reći da ovdje govorimo o blagdanskoj potištenosti, a ne o teškoj depresiji koja zahtijeva liječničku pomoć. Ponekad depresija može biti uzrokovana nekim bolestima, primjerice usporenim radom štitnjače, hormonskim disbalansima i slično, ali to je već stvar liječničke procjene.

Nudimo vam neka rješenja koja biste eventualno mogli primijeniti u svom životu ako vam odgovaraju:

  1. Izlaz iz vlastitih poteškoća dobro je pronaći u pomaganju drugima: budite volonter u pripravi obroka za beskućnike, pomažite u azilu za životinje, ako možete pričuvajte i poigrajte se sa djecom dobrih susjeda na sat-dva, naravno, u dogovoru s njihovim roditeljima. Raspitajte se kome bi u vašem mjestu dobro došla pomoć volontera.
  2. Ako ste sami, a volite životinje, nabavite si kućnog ljubimca. To ne moraju biti pas ili mačka, ako nemate uvjeta za njih. Već i mala akvarijska ribica ili papigica unijet će promjenu u vašu svakodnevicu.
  3. Želite li biti depresivni i odlučite tugovati, neka to bude nekoliko sati u danu, ostatak vremena pokušajte se pokrenuti: zadajte si neke poslove, prisilite se odjenuti, ispecite palačinke ili kolače, telefonirajte prijateljima, rodbini, djeci, okitite bor ili odbačenu granu, prošećite kilometar, dva, vježbajte i već ćete se bolje osjećati…
  4. Opustite se: kroz cijeli život izmjenjuju se svjetlo i tama, dobro i loše. Sve je u mjeni i amplitudama. Svima, ne samo vama! Naš pogled na stvari ima presudnu ulogu u životu.
  5. Popijte čašu vina ili piva uz obrok, ali utjehu nemojte tražiti u alkoholu. Narušit ćete zdravlje i osjećat ćete se još lošije kada se otrijeznite.
  6. Ako ste usamljeni, družite se. Ne tražite u svakom susretu eventualnog partnera. Prava osoba će vjerojatno stići kada je prestanete tražiti. Kod nas u Primorju postoji poslovica:”Bolje sam nego loše kumpanjan.”
  7. Imate li mogućnosti, otputujte negdje, makar na jedan dan. Prethodno se raspitajte u agenciji kakva je struktura putnika, ima li samo obitelji ili se radi pretežno o samcima? Mada ni jedno od toga ne mora biti loša opcija. Ljudi koji putuju, najčešće su otvoreni i za druženja. Nemojte se pitati kako ću sam(a) na putovanje? Poznajem ljude koji putuju kao samci i sasvim su zadovoljni svojim životom. Upoznala sam ženu u zrelim godinama koja je sama proputovala pola svijeta.
  8. Nosite se s nekim velikim gubitkom? U redu je biti tužan. Tuga je sastavni dio života, pogotovo ako se radi o  svježim ranama. Nitko ne mora na silu biti sretan. Važan je proces žalovanja, a on uključuje ponekad i ljutnju na onog koji je otišao. Nemojte zbog toga biti opterećeni.
  9. Izgubili ste nekog bez koga vaš život naizgled nema smisao? Kakva je vaša duhovnost? Možda niste desetljećima zakoračili u crkvu? Sjetite se ili pročitajte Prispodobu o razmetnom sinu. Što želi reći ta prispodoba? Bogu nije važno da li niste dolazili dva dana ili šezdeset godina. On vas uvijek dočekuje kao svoje ljubljeno dijete.

K.P.

Social
  • 2
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Facebook komentari

Comments